.: شهر کامو و چوگان :.

کامو و چوگان
 کامو و چوگان
.: شهر کامو و چوگان :.
مشورت ادراک و هشیاری دهد
عقل‌ها را عقــــل‌ها یــاری دهد
پایگاه اینترنتی شهرداری کـامـو و چوگان ؛
پل ارتباطی ما و شهروندان و علاقمندان
شهر کـامــووچـوگــان
به منظور:
اطلاع رسانی و آگاهی بخشـی
تـبـــادل نظــرات و مشـــورت‌ها
ارائه پیشـنـهــادات و انـتـقـادات
انـتـقـال ایـــــــــده‌ها و طــرح‌ها
آخرین نظرات

ایرنا: رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت دولت و همکاری مجلس رصدخانه ملی "کامو" در شهرستان کاشان در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

گزارش روز جمعه ایرنا، «مهدی هاشمی» در حاشیه بازدید از این رصدخانه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مجموعه بزرگ علمی یکی از بزرگترین رصدخانه های خاورمیانه و یکی از هشت رصدخانه درحال ساخت دنیاست.

وی رصدخانه بین المللی کامو را جزو مهمترین و بزرگترین طرح های عمرانی کشور دانست و افزود: براساس گزارش هایی که به کمیسیون عمران مجلس رسیده است، برای تکمیل جاده دسترسی و تامین آب، برق، کابل فیبرنوری و زیرساخت های مخابراتی این طرح ملی نیاز به افزایش اعتبار است که با حمایت دولت یازدهم نسبت به تامین آن اقدام خواهد شد.

 با راه اندازی این رصدخانه بواسطه مکان نجومی آن می توان یک پل ارتباطی بین جزایر قناری، چین و هند را با کشور ایران بوجود آورد. تاکنون حدود 80 تن تجهیزات به بالای قله گرکش انتقال داده شده که برای تسریع درعملیات ساخت این رصدخانه جاده 11 و نیم کیلومتری از شهر کامو تا محل رصدخانه باید آسفالت شود که تاکنون هفت کیلومتر آن اجرا شده است.

مقدمات ایجاد رصدخانه ملی در سال 82 آغاز شد و پس از اندازه گیری بیش از 40 قله کوه در مناطق مختلف کشور 12 سال طول کشید تا منطقه «کامو» کاشان، به عنوان مناسب ترین قله برای استقرار تلسکوپ های حرفه ای نجومی انتخاب شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۳
روابط عمومی شهرداری کامووچوگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی